Digitalni Marketing: Putovanje Staro 3 Godine (2016./2017./2018.)

Cosmic Production Ivan Cosmic Pro marketing u 2018

Digitalni Marketing: Putovanje Staro 3 Godine (2016./2017./2018.)

U ovom briefu ćemo pogledati kako se TOP 5 trendova razvijalo kroz 2016. i 2017. godinu i što možemo očekivati od digitalnog marketinga u nadolazećoj 2018. godini, kroz perspektivu Cosmic Production kao agencije i kao korisnika ovih trendova.

Digitalni Marketing kroz TOP aktualne trendove

Nadamo se da ćete se naći u većini njih, jer za neke stvari stvarno će trebati uložiti malo više resursa nego što je to bilo uobičajeno do sada. Pogotovo sa činjenicom da prema zadnjim ispitivanjima možemo sa sigurnošću reći da je kraj 2016. godine bila prekretnica u kojoj je više od 50% marketing agencija za više od 50% svojih klijenata radilo više od 60% isključivo online marketinških djelatnosti i radnji. Ušli smo u 2017. godinu kao finalnu prekretnicu, a trendovi koji nas očekuju u 2018. godini su prava budućnost, ne samo u pogledu digitalnog marketinga, već i tehnologije s kojom ćemo raspolagati, kao korisnici i kao agencija.

  1. TRENDOVI KOJE DIKTIRAJU POTROŠAČI

    Osmišljanje, provođenje i optimizacija marketinških planova se uvijek formira temeljena na razumijevanju potreba, karakteristika i želja kupaca. U svijetu digitalnog marketinga ovaj mega trend možemo opisati samo jednom riječju: mobilno. Više od 50% Google-ovih pretraga je mobilno, više od 90% Facebook korištenja je mobilno, 80% Facebook reklama je mobilnih, a čak 90% mobilnog “vremena” je provedeno u aplikacijama. Stvaranje multifunkcionalne i multiplatformske strategije je prvi ključ uspjeha za kvalitetan marketing u 2018. godini.

     

  2. POVEĆANJE UI INTERAKTIVNOSTI

    Većinom kroz korištenje AI-a tj. umjetne inteligencije. Pa tako drugi ključ marketinga će biti korištenje komercijalno dostupnih deep-learning i machine-learning alata kojima ćemo olakšati komunikaciju u velikom obimu za klijente i potencijalne kupce. Kroz korištenje Chatbotova, Voice controlled search asistencije i Software human-assisted podrške naši klijenti će dolaziti do informacija brže i kvalitetnije nego prethodnih godina. Siri, Ok Google, Alexa, Cortana i ostale glasovne naredbe će biti sve zastupljenije kao načini na koji dolazimo do informacija. Na drugom mjestu su chatbotovi, a na trećem “live chat” podrška putem web stranice ili društvenih mreža.

  3. MARKETING CLOUD, AUTOMACIJA, INTEGRACIJA I PREDIKTIVNA ANALIZA

    Kroz upravljanje brendova na svim žarišnim tj. dodirnim točkama sa svojim klijentima i njihovom životnom putanjom ćemo stvarati lojalnost i opetovano kupovanje. Pristup nazvan 360 stupnjeva omogućava integraciju svih platformi jednog brenda koji sadržavaju neke podatke o klijentima. Ovakav pristup nam daje prednost kroz kontrolu kako brend upravlja svoju vezu i komunikaciju sa klijetnom. Rast brendova kroz prediktivnu analizu je logičan nastavak automatizacije i gradacije putem algoritama, više nego kroz “ljudski odabrana” pravila.

  4. TRENDOVI U TEHNIKAMA MARKETINGA I PLATFORME

    Kada pričamo o tehnici, ne vidimo da će neka nova tehnika se stvoriti ili izroniti, ali daljnja optimizacija i učenje “starih” marketinških stvari je nešto čemu će sve tvrtke težiti u 2018. godini. Kada pričamo o platformama, predviđamo rast 1-na-1 interakcija i sve autentičniji pristup stvaranju online veza. Najbolji primjer za ovo je bio i ostao Snapchat, a Instagram, WhatsApp i Pinterest bi mogli postati ključni igrači u marketingu 2018. godine. Facebook-u treba pristupiti sa optimizacijom plaćenih oglasa zbog sve manjeg dosega organskih objava, ali sama ta činjenica vrlo vjerojatno nas dovodi do najbliže mjerljivog “social ROI-a”.

  5. TRENDOVI U MENADŽMENTU MARKETINGA I MJERENJU ROI-A

    Zadnja i najbitnija kategorija za digitalni marketing u 2018. godini se tiče upravljanja i implementacije marketinškog plana i aktivnosti pomoću svih navedenih primjera. Digitalna transformacija vođena rukama profesionalaca će sigurno imati željene efekte i mjerljiv uspjeh. Integracija marketinga u širi spektar poslovnih djelatnosti će od svih tražiti veću razinu poslovne sposobnosti i susretljivosti među djelatnostima. Napredak u korištenju tehnologije kroz bolju implementaciju transformira svaku tvrtku u digitalnu, a dijelom i u marketinšku. Kroz agilan pristup upravljanju životnih ciklusa klijenata, pristup menadžera će se svesti na svakodnevnu optimizaciju toka. Pomoću cross-platform podataka i spajanja različitih kanala komunikacija koja nikad ne staje će biti ključ u povezivanju tvrtke postojećim i novim klijentima. Komunikacije unutar i van pojedinih kampanja će biti sve transparentije i olakšane tako da ovakav pristup dolazi kao logičan nastavak modernog, digitalnog marketinga, a kroz A/B testiranje, optimizaciju konverzija i toka potencijalnih klijenata naši utjecaji će biti vođeni autentičnošću i transparentnošću namjere na svakom pojedinom kanalu.

 

Zato ostanite društveni, nastavite sa kvalitetnim radom i približite se na autentičan način svojim klijentima, jer sve drugo neće imati dobar dugoročni učinak. Za sva pitanja stojimo na raspolaganju, obratite se s povjerenjem. Digitalni marketing nam je u krvi i možemo pomoći u ostvarivanju Vaših online ciljeva.

 

 

Izvori:

Hootsuite

Adespresso

Smartinsights

Social Media Examiner

Ivan Cosmic Pro

Odgovori